Објективно из угла Сврљижанина!

100 ГОДИНА ОД ОТВАРАЊА ПРУГЕ НИШ – СВРЉИГ

Прошло је тачно 100 година од отварања пруге и железничке саобраћајнице уопште од Ниша до Сврљига, па даље ка Књажевцу, Зајечару и Прахову.

Тим поводом место где се пре сто година са радницима на прузи фотографисао Никола Пашић, дугогодишњи председник владе Краљевине Србије и Краљевине Срба, Хрвата и Словенаца, оснивач и вођа Народне радикалне странке, обишли су представници Општине Сврљиг и ЈП Железнице Србије.

МОЖДА НИСТЕ ЗНАЛИ

На деоници од Ниша до Књажевца налазе се 36 тунела укупне дужине 5525,71 m. од којих је најдужи тунел бр.1 Грамада Л = 1701,27 m. На истој деоници тачније од Нишевца km 46+000 до Подвиса km 60+945 налазе се карактеристична 17 армирано бетонска моста (лучни носачи са укљештеним сводом), идентичних распона свода од 30 m.
Пројектант ових мостова био је чувени инжењер Милутин Миланковић, који се прихватио овог посла из једног разлога а то је што се на свим 17 мостова користила иста скела и плата пошто су индентичних распона. 

Као надокнаду за овај посао тражио је да му се плати повратна карта за воз од Београда до Беча, као и боравак у Бечу десетак дана – које би искористио у научне сврхе. Због почетка Балканских ратова који су уследили 1912 г. и 1913 г. као и I Светског рата у периоду од 1914 г. до 1918 г. ништа од тога није искористио.

На једном од 17 мостова први пут у Србији примењен је ,, Армирани бетон.” (Текст преузет из извештаја о завршеним радовима, Инсфраструктура железнице Србије а.д.)

Повезано